OeveringIT is in 2015 opgericht door Bart Oevering, na een aanloopperiode van vijf jaar. In deze periode is er altijd hard gewerkt aan verschillende projecten en dat resulteerde in een aantal klanten. Toen het aantal klanten steeds verder toenam en de apparatuur steeds professioneler werd, is er besloten te starten met een eenmanszaak om alles in de juiste wegen te kunnen begeleiden.
Bart Oevering is altijd bezig geweest om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Hij begon hiermee op het Deltion College te Zwolle. Hier werd de opleiding Systeembeheerder op MBO niveau 4 succesvol afgerond. Via het Deltion College is Bart uitgenodigd om mee te doen aan SkillMasters georganiseerd door ECABO. Het ging in dat geval om de voorrondes voor noord en noordoost Nederland waar hij tweede is geworden. Na de MBO-4 opleiding is Bart begonnen met een soortgelijke opleiding aan de Hogeschool Utrecht, waar hij in het eerste collegejaar zijn propedeutisch getuigschrift behaalde. Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de hoofdfase van deze HBO opleiding.
Naast deze studies is Bart sinds oktober 2009 werkzaam als Customer Service Representative bij ‘Unamic/HCN a Xerox company’, waar technische ondersteuning wordt geleverd aan klanten van een Internet Service Provider in Nederland. Bart heeft dit veelal naast de studie gedaan en heeft daar een hoop geleerd over onder anderen communicatie en contact leggen met klanten.
Bart Oevering is altijd bezig geweest om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Hij begon hiermee op het Deltion College te Zwolle. Hier werd de opleiding Systeembeheerder op MBO niveau 4 succesvol afgerond. Via het Deltion College is Bart uitgenodigd om mee te doen aan SkillMasters georganiseerd door ECABO. Het ging in dat geval om de voorrondes voor noord en noordoost Nederland waar hij tweede is geworden. Na de MBO-4 opleiding is Bart begonnen met een soortgelijke opleiding aan de Hogeschool Utrecht, waar hij in het eerste collegejaar zijn propedeutisch getuigschrift behaalde. Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de hoofdfase van deze HBO opleiding.
Naast deze studies is Bart sinds oktober 2009 werkzaam als Customer Service Representative bij ‘Unamic/HCN a Xerox company’, waar technische ondersteuning wordt geleverd aan klanten van een Internet Service Provider in Nederland. Bart heeft dit veelal naast de studie gedaan en heeft daar een hoop geleerd over onder anderen communicatie en contact leggen met klanten.